بیشترین ثبت شرکتها در دوران کرونا
بیشترین ثبت شرکتها در دوران کرونا

در ماه های گذشته، بیشتر کشورهای جهان از جمله کشور عزیزمان ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات و معضلات بیشماری روبرو شدند که متاسفانه علاوه بر مرگ و میر بسیاری از انسان ها و به خطر افتادن سلامتی افراد جامعه، تاثیرات بسیار شدیدی بر شرایط اقتصادی جوامع نیز داشته است. این موضوع باعث تعطیلی و یا کسادی بسیاری از مشاغل گردیده است. البته از سویی دیگر نمی توان این موضوع را نیز نادیده گرفت که با توجه به بروز نیاز های جدید در جامعه در دوران کرونا بسیاری از مشاغل نیز رشد قابل ملاحظه ای داشته اند.

یکی از معیارهایی که می توان با توجه به آن، این موضوع را بررسی نمود، آمار بیشترین ثبت شرکتها در دوران کرونا می باشد. بطور مثال با توجه به افزایش نیاز جامعه به مواد ضد عفونی و تمیزکننده ها افراد بسیاری به ثبت شرکت در این زمینه و دریافت مجوزهای لازم جهت فعالیت در این زمینه اقدام نمودند، در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این مشاغل خواهیم پرداخ.

بیشترین ثبت شرکتها در دوران کرونا مربوط به کدامین مشاغل است:

تولید مواد ضد عفونی کننده و الکل

چنانچه اشاره گردید تولید مواد ضد عفونی و بهداشتی و الکل در این دوران از اصلی ترین نیاز های جوامع می باشد و نیاز به تامین این مواد در زمان شیوع ویروس کرونا در جوامع ده ها برابر شده است، لذا مسلماً تولید کنندگان قبلی به تنهایی نمی توانستند پاسخگوی این نیاز روز افزون باشند و نیرو های جدید با ثبت شرکت تولید الکل و مواد ضد عفونی و دریافت مجوزهای مورد نیاز به تولید کنندگان این مواد پیوستند.

تولید ماسک های تنفسی

یکی دیگر از محصولات بهداشتی که با توجه به شیوع ویروس کرونا استفاده از آن در جوامع به چندین برابر افزایش یافت، ماسک های تنفسی در انواع متفاوت می باشد. در ماه های اخیر نیز با توجه به بیانیه سازمان بهداشت جهانی نسبت به تاثیر به سزای استفاده از ماسک در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده از ماسک در بسیاری از کشورها از جمله کشورمان در اماکن عمومی اجباری اعلام شد. این موضوع نیز در افزایش درخواست این محصول حائز اهمیت بوده است. لذا تولید کنندگان جدیدی با ثبت شرکت تولید ماسک و دریافت مجوزهای مورد نیاز از دولت و نهاد های مربوط به تولیدکنندگان این محصولات پیوستند.

بطور کلی می توان گفت با توجه به افزایش نیاز به تولید انواع اقلام بهداشتی مانند؛ مواد ضدعفونی، الکل، ماسک، لباس های محافظتی و انواع شوینده ها و محصولات مشابه شرکت های بسیاری جهت فعالیت در این موضوعات در دوران کرونا به ثبت رسیدند.

علاوه بر مواردی بهداشتی که بدان اشاره گردید با توجه به محدودیت هایی که شیوع ویروس کرونا برای رفت و آمد ها و مشاغل در جامعه ایجاد نمود، ثبت شرکت در برخی دیگر از موضوعات نیز افزایش داشته است. بطور مثال مشاغلی که با استفاده از تکنولوژی و اینترنت امکان انجام امور را بدون نیاز به مراجعه حضوری برای افراد فراهم می نمایند.

مشاغل مربوط به آی تی و زیر شاخه های آن

در این دوران استفاده از اینترنت برای افراد در بسیاری از موراد مانند آموزش، خرید و فروش و انجام امور اداری و کاری و ... الزامی بوده است. بطور کلی می توان گفت که جوامع از سالها قبل در مسیر رشد و شکوفایی علوم الکرونیکی قرار داشته اند و استفاده از اینترنت و فضای مجازی جایگاه بسیاری از مشاغل سنتی را در جوامع سست نموده است و یا شکل سنتی آنها را تغییر داده است.

شیوع ویروس کرونا در جهان نیز سرعت این رشد و پیشرفت را چندین برابر افزایش داد و بسیاری از افراد با جدیت به این مغوله مهم پرداختند تا بتوانند به حیات اقتصادی و شغلی خود ادامه دهند. بنابراین در آمار بیشترین ثبت شرکتها در دوران کرونا می توان جایگاه ویژه ای نیز برای شرکت های آی تی و الکترونیکی و زیر مجموعه های آنها در نظر گرفت.

مشاغل مربوط به آموزش از راه دور

در این دوران با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی، آموزش غیر حضوری و یا به عبارتی آنلاین نیز یکی از موضوعاتی است که با رشد قابل توجهی مواجه بوده است و بنابراین شرکت های زیادی نیز با این موضوع در دوران شیوع کرونا به ثبت رسیده اند تا بتوانند به نیاز های آموزشی افراد پاسخگو باشند.

فروشگاه های اینترنتی و مجازی

یکی از مشاغلی که با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا چندین برابر رونق پیدا کرد، فروشگاه های اینترنتی هستند. چرا که در این دوران حتی افرادی که پیش از دروان کرونا خرید اینترنتی را تجربه نکرده بودند برای جلوگیری از رفت و آمد های غیر ضروری بدان روی آوردند، بنا بر رشد بازار استفاده از این فروشگاه های بزرگ و کوچک اینترنتی افراد بسیاری نیز اقدام به ثبت شرکت در این زمینه نمودند.

بطور کلی برخی از تحلیل گران معتقدند که برخی از تغییراتی که شیوع این بیماری در جهان ایجاد نمود حتی پس از کنترل شیوع آن نیز ماندگار خواهد بود و لازم است افراد جامعه خود را با این تغییرات هماهنگ سازند.